Blog o vývoji softvéru na mieru

Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.

Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.

6. decembra 2016 15:41
od DUFEKSOFT, s.r.o.
0 Komentáre

Čo je štandardom na webe

6. decembra 2016 15:41 od DUFEKSOFT, s.r.o. | 0 Komentáre

Prečítajte si 10 odporúčaní, ktoré by mal váš web zohľadňovať. Čo použiť a čomu sa vyhnúť pri tvorbe webovej stránky. Čo ľudia na webe očakávajú ako štandard.

Čo je štandardom na webe

Naše odporúčania vychádzajú z prieskumu spoločnosti Orbit Media vykonaného približne pre rokom. Sú odporúčaním toho, čo by mal váš nový web obsahovať.

1. Logo vľavo hore

Toto je štandard. 100% web stránok zahrnutých do prieskumu má logo vľavo hore. Na toto logo je možné kliknúť a dostať sa tak na hlavnú stránku webu. Toto by ste rozhodne mali dodržať, pretože aj návštevníci vášho webu to očakávajú.

2. Kontakt vpravo hore

Kontakt vpravo hore má 44% webových stránok. Je to veľmi bežné na väčšine webov a preto by ste sa mali tohto odporúčania držať, ak chcete návštevníkom webu uľahčiť spojenie s vami.

3. Hlavná navigácia hore

Navigáciu hore má 88% webových stránok, takže to rozhodne dodržujte. Vylepšiť to môžete aj tým, že pri posúvaní po stránke smerom dole sa horné menu ukotví a bude neustále viditeľné, takže uľahčíte návštevníkovi webu prechod medzi jednotlivými voľbami.

4. Slideshow na hlavnej stránke

Slideshow je zobrazenie viacerých obrázkov na jednom mieste tak, že sa postupne jednotlivé obrázky prepínajú. Chvíľu máte zobrazený jeden obrázok, potom druhý, potom tretí atď. Postupne tak rotujú všetky obrázky.

Podľa prieskumu má tento prvok na hlavnej stránke 32% webov a postupne tento trend upadá. Je to spôsobené aj stúpajúcou návštevnosťou webov z mobilov, kde Slideshow pôsobí rušivo. 

Najnovší trend preferuje používanie pútavých statických obrázkov s dôrazom na zvýraznenie hlavnej funkcie daného webu.

5. Hodnota webu v hornej časti hlavnej stránky

80% webov má v hornej časti hlavnej stránky, tzv. Value proposition. Ide o vyjadrenie hodnoty, ktorú web alebo vaše služby prinášajú vašim zákazníkom. Niekto to nazýva aj claim alebo slogan.

Určite je dobré návštevníkov webu zaujať a jednoznačne a rýchlo im ukázať, prečo by mali vaše produkty a služby využívať.

6. Výzva k akcii v hornej časti hlavnej stránky

78% webov má v hornej časti hlavnej stránky vizuálne zvýraznenú výzvu k akcii. Výzva k akcii je text, odkaz, či tlačidlo, ktorým hovoríte návštevníkovi webu, čo má urobiť.

Výzva k akcii je veľmi dôležitá k tomu, aby ste návštevníka udržali na vašom webe čo najdlhšie a presvedčili ho, že sa mu oplatí s vami spolupracovať, nakupovať od vás a pod.

7. Vyhľadávanie v hlavičke

Ak je váš web menší, potom nemá jeho návštevník zásadný problém na ňom čokoľvek nájsť.  Čím rozsiahlejší web však je, tým môže byť ťažšie na ňom nájsť konkrétne informácie. Napríklad návod na používanie konkrétneho produktu a pod. Toto uľahčíte zapracovaním možnosti vyhľadávania priamo na vašom webe. 

54% webov má vyhľadávanie umiestnené v hlavičke webu. Ak sa teda rozhodnete vyhľadávanie doplniť, malo by byť umiestnené tam, kde to ľudia očakávajú, teda v hlavičke webu.

8. Prihlásenie na odber na konci stránky

24% webov zbiera e-mailové adresy svojich návštevníkov umiestnením textového poľa pre zadanie e-mailovej adresy do spodnej časti stránky. Pokiaľ sa rozhodnete na zber kontaktov z vášho webu aj vy, tak jeho umiestnením do spodnej časti webu, do tzv. päty, určite chybu neurobíte.

Okrem toho je dobrým zvykom do päty umiestňovať copyright, odkazy pre kontakt, mapu stránok, odkazy na sociálne siete, či dodatočnú navigáciu.

9. Ikony sociálnych sietí v päte webu

72% webov má v päte umiestnené ikony s odkazmi na ich sociálne siete. Toto sa stáva takmer štandardom pri tvorbe webov.

10. Responzívny dizajn

68% webov malo v čase prieskumu responzívny dizajn. To znamená, že sú prispôsobené pre zobrazovanie na mobiloch. Dnes je táto vlastnosť ešte oveľa dôležitejšia, pretože už viac ako polovica návštev na webe je aj na Slovensku uskutočňovaná z mobilov.

Nemať responzívny web znamená, že prichádzate o podstatnú časť návštevnosti vášho webu a teda aj množstvo potenciálnych zákazníkov.

 

Chcete mať nový web, blog, či eshop? Kontaktujte nás a my vám na mieru vytvoríme jedinečný web, ktorý spĺňa najnovšie štandardy a odporúčania. 

Páčil sa vám tento článok? Podporte a šírte ho zdieľaním na Facebooku.

 

Sledujte naše sociálne siete.

 Facebook Twitter Google Plus You Tube