Rozmýšľate o predaji cez internet? Prečítajte si na čo si dať pozor pri výbere riešenia, ktoré má byť vašim e-shopom.

Pozor na cenu závislú od počtu produktov, či kategórií
Ak rozmýšľate o zriadení e-shopu, tak si overte, či náhodou cena nie je závislá od počtu kategórií a produktov. Mnohokrát sa stáva, že sa ľudia chytia najnižšej ceny a kúpia najlacnejšie riešenie. Neskôr, keď rastú, chcú pridať ďalšie produkty a kategórie, ale zistia, že si musia dokúpiť nejaké dodatočné balíčky a licencie a pôvodne lacné riešenie sa zrazu pekne predražuje.
Keď rastiete, e-shop by mal rásť s vami
Tak ako narastá počet produktov, tak očakávate, že bude rásť aj počet objednávok. Pri určitom počte objednávok zistíte, že už vybavenie objednávok nezvládate sami a je potrebné najať nových ľudí alebo rozdeliť vybavovanie objednávok medzi viacerých ľudí.
Zistite si, či je e-shop na to pripravený. Či dokáže zabezpečiť spoluprácu viacerých ľudí na vybavovaní objednávok.
Správa objednávok ako súčasť e-shopu
Keď si zákazník vo vašom e-shope niečo objedná, tak je dobrým zvykom poslať mu o zaevidovaní objednávky automaticky mailom potvrdenie. To už je dnes štandard, ktorý zákazníci automaticky očakávajú. Kópia objednávky ide automaticky aj vám ako predávajúcemu.
Pri väčšom množstve objednávok sa vám ľahko môže stať, že sa v zozname mailov prestanete orientovať a sem-tam niektorú objednávku zabudnete vybaviť.
Pre tento účel je vhodné vybrať e-shop, ktorého súčasťou je aj správa vystavených objednávok. E-shop by vám mal poskytovať zoznam vystavených objednávok, stav ich vybavenia a úhrady.
Spôsob platby a doručenia
Väčšina ľudí na Slovensku je pri nákupe stále opatrná. Tovar si nechávajú väčšinou posielať na dobierku s platbou v hotovosti. Doba sa však mení a platby kartou a rôzne nové typy dopravy a kuriérskych služieb neustále pribúdajú.
Zistite si, či je na to potenciálny e-shop pripravený a či dokážete jednoducho pridávať nové spôsoby platby a dopravy.
Marketing, zľavy, akcie
Na množstvo kupujúcich zaberajú rôzne zľavy a akcie. Váš e-shop by mal disponovať funkciami na definovanie akciových produktov, výpredajov, rôznych zliav a zľavových kupónov.
Ak e-shop ponúka podporné funkcie aj pre marketing, zľavy a akcie, potom ste si pravdepodobne vybrali dobre. Bez efektívneho marketingu by ste sa medzi množstvom e-shopov na internet iba ťažko presadili.
Páčil sa vám tento článok? Podporte a šírte ho zdieľaním na Facebooku.
Sledujte naše sociálne siete.
