Blog o vývoji softvéru na mieru

Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.

Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.

16. septembra 2016 16:38
od DUFEKSOFT, s.r.o.
0 Komentáre

Web, ktorý zarába – časť siedma – obsahová reklama

16. septembra 2016 16:38 od DUFEKSOFT, s.r.o. | 0 Komentáre

Ak budujete povedomie o značke a chcete sa ľuďom pripomenúť aj keď vás nehľadajú, využite možnosti obsahovej reklamy. Poradíme vám ako peniaze na obsahovú reklamu použiť efektívne.

web, ktorý zarába

Reklama vo vyhľadávaní

Výhodou reklamy vo vyhľadávaní je jej efektivita. Informácie o vašej firme alebo produkte sa zobrazia vo chvíli, keď návštevník webu hľadá niečo, čo vy ponúkate.

Cena za takúto reklamu, o ktorej sme písali v článku na našom blogu, je veľmi priaznivá a zaplatené peniaze sú investované efektívne.

Nevýhodou však je, že sa o vás ľudia nedozvedia, keď nevyužijú vyhľadávanie cez Google. Ak chcete zvýšiť povedomie o vašej značke, produktoch a službách, potom je vhodné sa pustiť aj do obsahovej reklamy.

Obrázky a texty

Základnými zložkami obsahovej reklamy sú obrázky a texty, ktoré by ste chceli ľuďom ukázať. Mali by byť pekné a pútavé. Príliš komplikované obrázky a veľké množstvo textu skôr odradí ako priláka. Keď sa rozhodnete nejaké obrázky vytvoriť je dobré osloviť grafika, ktorý s tým má skúsenosti. Ak nemáte s touto činnosťou vlastnoručné skúsenosti, tak to ani neskúšajte.

Neskôr môžete skúsiť aj iné špecifickejšie formáty ako napríklad video alebo interaktívne formuláre, či animované reklamy. V minulosti sa veľmi využívali FLASH reklamy. Tie sú však dnes na ústupe a najväčší poskytovatelia reklamy od nich postupne odchádzajú. FLASH reklamy budú postupne nahradené HTML5 formátom. Ak vám niekto ponúkne tvorbu FLASH reklamy, tak to radšej neberte, pretože neviete ako dlho ešte budú použiteľné.

Kde umiestňovať reklamu

Na mediálnom trhu nájdete množstvo webov, ktoré predávajú reklamný priestor. Líšia sa publikom aj cenou. Dôležité je mať na pamäti, že čím viac webov oslovíte, tým viac práce s tým budete mať.

Mnoho webov predáva reklamu za počet zobrazení. To znamená že, ich reklamný systém počíta koľkokrát sa vaša reklama zobrazila a za to vy budete platiť. V praxi ale zobrazenie neznamená, že si návštevník webu vašu reklamu všimol. Môžete tak zaplatiť veľké peniaze a v konečnom dôsledku o vás nikto nebude vedieť.  

Ak začínate s obsahovou reklamou, vyskúšajte Google AdWords. Už sme o ňom písali v časti zameranej na reklamu vo vyhľadávaní. Google vám umožní vytvoriť aj obsahové reklamy. Keď máte reklamy vytvorené, môžete si vybrať, na ktorých weboch sa budú zobrazovať. Určite odporúčame cieliť na weby, ktoré sa zaoberajú tématikou, ktorá súvisí s vašimi produktmi a službami. Výhodou Google AdWords je aj spôsob vyúčtovania. Tu platíte iba za preklik. To znamená, že ak sa vaša reklama zobrazí 1000 krát, ale iba traja ľudia na ňu kliknú a dostanú sa na váš web, potom vy zaplatíte iba za týchto troch návštevníkov.

Google AdWords vám sprostredkuje reklamu na mnohých weboch po celom Slovensku aj v zahraničí. Do jeho reklamnej platformy je zapojených množstvo partnerov, takže s jeho využitím oslovíte mnohonásobne viac ľudí, ako keby ste ostali iba u reklamy vo vyhľadávaní.

PR články

PR články sú dobrou alternatívou obsahovej reklamy. Napíšte článok, ktorý ľudí zaujme a ktorý podporí jeho čitateľov v presvedčení, že ste špecialista na oblasť, v ktorej podnikáte.

Takýto článok dajte na svoj blog a sociálne siete. Oslovte taktiež svojich partnerov, aby aj oni na článok odkazovali.

Jednotlivé články môžete umiestniť aj na rôzne spravodajské weby za určitý poplatok. Napríklad web http://tlacovespravy.sme.sk vám umožní za jednorazový ročný poplatok na ňom umiestniť neobmedzený počet PR článkov za rok.

Skúste si nájsť aj iné weby, kde by bolo dobré vaše články umiestňovať. Na tých najnavštevovanejších weboch sú ceny za jeden PR článok dosť vysoké. Ak si váš článok všimne aspoň tisíc ľudí, potom dobrá cena je okolo 100 Euro za jeden článok.

Ak sa s niekým dohodnete na umiestnení PR článku na jeho webe, overte si, či tam ten článok ostane na vždy alebo či bude viditeľný iba určité obdobie. Určite využite služby iba tam, kde článok ostatne na vždy. V čase uverejnenia článku je predpoklad, že si ho prečíta veľa ľudí. Neskôr bude článok na danom webe stále, ale už je malá pravdepodobnosť, že si ho tam niekto nájde. Ak je však článok na významnom webe, tak sa dostane do Google indexu, kde bude mať aj významné hodnotenie a ľudia na tento článok narazia vo vyhľadávaní. Čím viac takýchto článkov budete mať, tak tým viac stúpne aj vaše SEO.

Za jeden poplatok tak získate krátkodobé zvýšenie návštevnosti vášho webu a zároveň dlhodobé zlepšenia vášho SEO hodnotenia, čím posilníte vašu viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Sledujte naše sociálne siete.

 Facebook Twitter Google Plus You Tube