Blog o vývoji softvéru na mieru

Najrýchlejšia tvorba prvotriednych webových stránok.

Príťažlivý vzhľad, jednoduché ovládanie, dodržaný rozpočet a časový harmonogram.

20. augusta 2016 14:30
od DUFEKSOFT, s.r.o.
0 Komentáre

Ako sa tvorí softvér – časť piata – príprava je základ úspechu

20. augusta 2016 14:30 od DUFEKSOFT, s.r.o. | 0 Komentáre

Na programovaní je pekné, že výsledok svojej práce môžete vidieť za pár minút. Práve to je fakt, ktorý priťahuje veľmi veľa nadšencov a študentov k programovaniu. Bez zodpovednej prípravy projektu, však nikdy nevznikne dokonale fungujúca aplikácia.

Vývoj softvéru na mieru

Prieskum

Oslovil vás kamarát alebo potenciálny klient, aby ste mu vytvorili webovú stránku. „No, jasné, to urobím raz-dva“, znie vaša odpoveď. S nadšením sa pustíte do práce a na druhý deň mu ukážete hotový web. Aké je však vaše rozčarovanie, keď zistíte, že on mal úplne inú predstavu a musíte všetko od základov prerobiť.

Aby ste sa vyhli podobným nedorozumeniam, musíte najskôr zistiť aká je predstava zákazníka a zistené fakty si overiť a odsúhlasiť. Môže sa vám to zdať zbytočné a zdĺhavé, ale verte, že ak na začiatku niečo prehliadnete alebo nebudete mať všetky dôležité informácie, budete to neskôr ľutovať. Z pôvodne ziskového projektu sa stane nočná mora.

Mať správne informácie je prvým základom úspechu ako vytvoriť dokonale fungujúce aplikácie.

Návrh

Keď už máte potrebné informácie o účele projektu, o tom kto ho bude používať, aký bude počet používateľov, z akých zariadení ho budú používať, v akých krajinách, v akých jazykoch a najmä, čo všetko má po funkčnej stránke obsahovať, môžete začať pracovať na jeho návrhu.

Pripravený návrh ukážte zákazníkovi, nech ho skontroluje a povie vám, čo je správne a čo nie. Pri prezentácii zákazníkovi používajte radšej obrázky miesto rozsiahlych textov. Určite sa oplatí venovať návrhu dostatok času.

Pripravený návrh je dobré prejsť osobne so zákazníkom. Nespoliehajte sa na to, že mu ho pošlete a on všetko skontroluje sám. Takých spoľahlivých klientov je len veľmi málo. Pri osobnej prezentácii získate určite aj nové užitočné informácie a všetky nejasnosti môžete ihneď odkonzultovať.

Získané pripomienky do návrhu zapracujte a opäť so zákazníkom odkonzultujte a preverte správnosť návrhu. Konečný návrh riešenia by mal určiť, čo a ako sa má vytvoriť. Môžete nechať otvorené niektoré nejasné vlastnosti projektu, ktoré sa ujasnia neskôr. Nejasností by malo ostať, čo najmenej a nemali by mať zásadný vplyv na ďalší postup a najmä na rozsah prác, ktoré bude potrebné vykonať.

Účasť zákazníka je dôležitá

Papierový návrh s obrázkami a aplikácia, ktorú si môže užívateľ preklikať sú dve odlišné veci. Veľmi často sa stáva, že to, čo zákazník odsúhlasil v návrhu, sa vo výslednej aplikácii ukáže ako nesprávne a musíte to zmeniť.

Pri tvorbe aplikácií sme sa naučili, že je lepšie radšej programovať menej a častejšie to konzultovať so zákazníkom. Keď je zákazník súčasťou projektu, môže reagovať okamžite na nesprávne predpoklady a postupy. Čím skôr dáte zákazníkovi časť aplikácie do rúk, tým skôr zistíte, čo je potrebné zmeniť.

Dva krát meraj a raz rež

Vo fáze návrhu, pri príprave prototypu, počas programovania, jednoducho v každej fáze vývoja aplikácie majte na pamäti, že každý predpoklad, myšlienku a návrh postupu si musíte dobre premyslieť. Zvažujte, či uvažujete správne a ak nie, ako zmena návrhu ovplyvní konečný termín realizácie.

Výhodou programovania je, že čokoľvek môžete kedykoľvek zmeniť. Ak však mnoho vecí závisí jedna od druhej, tak akákoľvek malá vonkajšia zmena, môže mať veľmi veľké nároky na zmenu zdrojových kódov.

Pamätajte, že poctivá príprava vám aj zákazníkovi šetrí čas a peniaze.

Sledujte nás na sociálnych sieťach a získajte hodnotné informácie.

 Facebook Twitter Google Plus You Tube